måndag, juli 27, 2009

Bara moln så långt ögat kan nå

Ja detta året stämde ju Tomas Ledins "Sommaren e kort" in på hur det är med tanke på vädret.
Kunde lyssnat på den i juni och stämt in o kören: -"Men nu är den här, så tar för dej, solen skiner idag."
Tur att
1. Jag tog för mig
2. Jag bryr mig inte om att det inte är sol nu. Det är snarare så att jag tycker det är skönt. Mina fötter tycker det är skönt.
När det är sol på semestern blir det så mycket krav över en, över allt vad man ska hitta på.
-" Solen skiner, vi måste titta på det, göra det och hinna till stranden". Typ.
Nu är det: -" Det är moln, vi kan stanna inne och läsa och mysa hela dagen". Och det gillar min kropp mest av allt denna sommaren. Det är tungt att dra omkring på 15 kg extra vatten, bebis och fett. (Men det är ju för en god sak så jag klagar inte.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att du vill säga något!
Det visar att du engagerar dig i det jag skriver o det gör mig happy happy.