onsdag, augusti 19, 2009

Glöm inte käppen

I morse var jag inne i lokala affären (för att köpa veckans Sopranos så klart).
Framför mig står en halvskröplig tant och slänger upp hela börsens innehåll på bänken när hon ska betala 9 kronor. Det tar så klart en stund för henne att stoppa tillbaka typ 2130 kronor i mynt i börsen. Men jag hade inte bråttom så jag väntade snällt. Det var bara tre minuter till jag skulle vara på jobbet, 500 meter därifrån (ironi).
I alla fall. Det var inte det jag skulle komma till utan detta komiska:
När hon packat ner sina varor tar hon fem raska kliv mot dörren. "Hon var inte så skröplig ändå", tänkte jag.
"Men titta"! Käppen... jag har en käpp bredvid mig. "Men den kan inte vara hennes", tänker jag. Hon som gick så raskt.
Kassören ser den och ropar till tanten: -"Glöm inte käppen!"
-Ojjj nämen tack tack tack, sa tanten, hasade sig sakta sakta fram mot mig, ler och tar käppen och går sin väg sakta sakta.
Var det verkligen hennes käpp? Ja varför snor man en käpp? Klart det var hennes. Måste ju varit hennes. Hon glömde den bara... Varför blev hon 20 år skröpligare helt plötsligt när hon gick med käpp? Behöver hon käppen egentligen?
Jaa. Det var en liten anekdot så här på onsdagseftermiddagen.

4 kommentarer:

  1. Men gamla skröpliga rara tantor la gammelmormors får ju förtur till ALLT!

    Smart drag

    SvaraRadera
  2. HAHAHA! det låter som när jag bodde i linköping och man kunde se gaaamla, skraltiga gubbar och tanter med rolatorer, klaart man ger dom en plats. Men sen när de skulle av lyfte de raskt på mojöngen och hoppade över folket som var i vägen, typ ;-)

    Vi har ett namn, jajamen =)! Ni då?

    kram!

    SvaraRadera
  3. Vi har tjejnamn men inte riktigt killnamn klart. Det står mellan ett par stycken där. Killnamn är MYCKET svårare tycker jag. Kanske har du tips? =) Vi funderar på Eric, Lucas eller Linus. Jag vill Alwin, försöker övertala Jeje =) Blir det en tjej så blir det en liten Elin eller Elina.

    SvaraRadera

Kul att du vill säga något!
Det visar att du engagerar dig i det jag skriver o det gör mig happy happy.