söndag, augusti 23, 2009

Oink oink


Min helg har inte varit kul.
Åkte upp till Öland igår för det var städdag i stugorna på lördagen och möte med bostadsrättsföreningen som idag söndag .
Jag kände redan innan vi åkte att det inte var hallon i halsen och kanske hade jag lite feber, men men... Sjuk-jag? Näää.
Efter den två timmar långa resan var vi i alla fall framme.
Jag gick och la mig. Helt färdig. Lottis och Jeje hjälpte de andra att städa.
Vaknade. Hungrig. Hasade mig till affären på området. Stängt för säsongen. Kul (not). Hasade mig tillbaka till stugan.
Vi åkte tillsammans till Ica-affären lite längre bort och handlade lite bröd, frukt och annat.

Kom tillbaka till stugan.
Åt. Gick och la mig.
När jag vaknade såg jag enligt Jeje "trasig ut". Tittade mig i spegeln och kände mig som jag mådde: trasig.
Jag var ändock fast besluten att vara kvar tills mötet idag, men Jeje insisterade: "-Nu åker vi hem".
Bara tanken på två timmar i bilen fick mig att spy. Men för Pyrets skull satte jag mig snällt i bilen, vi åkte hem och jag sov väl en sisådär 12 timmar.
Känns lite bättre idag men inte på långa vägar bra. Är det inte bättre imorgon får jag ringa sjukvården och hoppas de inte lägger in mig för det är min värsta mardröm- jag hatar verkligen sjukhus. Jag hoppas givetvis att det inte är svininfluensan.
Så. Tyck synd om mig nu.
Jag ska ta en kopp te för att lindra smärtan i halsen och sen gå och lägga mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att du vill säga något!
Det visar att du engagerar dig i det jag skriver o det gör mig happy happy.