onsdag, augusti 26, 2009

Will you marry me?

Det är ett fenomen.
Alla ska gifta sig nu verkar det som.
Vad jag märkte när jag började närma mig 30 var att många undrade om vi inte skulle skaffa barn snart.
-" Ska ni inte ha en liten?"
-"Hur länge ska ni vänta?"
-"Nu när ni varit ihop så länge, vad väntar ni på?"
Ja, herregud. Vad väntar vi på? Låt oss vänta för &#&#/.
Kanske inte kan?
Kanske inte vill?
Den tanken nånsin slagit dig?? Skulle jag vilja skrika men gjorde så klart inte.
Gud så irriterande. Vi ville ju så klart vänta tills det kändes rätt för oss.
Och nu minsann.
Vi väntar barn.
Den naturliga (för många- för mig fruktansvärt irriterande) frågan blir ju nu:
-"Ska ni inte gifta er?"
-"Nu när ni ska ha barn..."
-"Vad ska bebisen heta nu då?"
Amen för i #&¤¤#.
Vi kanske aldrig gifter oss. Vi kanske gifter oss imorgon. Vi kanske är gifta utan att vi sagt nåt? Orka bry sig liksom.
..
PS. Vi är inte gifta. Vi har vår egen plan för detta ändamål och väljer att, än så länge, behålla den för oss själva.

4 kommentarer:

  1. Ska ni inte gifta er? Jag är förvånad att ni utövat "sådana" aktiviteter som gjort dig gravid INNAN äktenskapet... skamligt.. hahaha PUSS

    SvaraRadera
  2. Jag vet! Naughty naughty. =D

    SvaraRadera
  3. Å detta känner jag igen...många som tjatade när Hugo föddes. Stoffes mamma tyckte till o med att jag skulle fria för att han inte gjorde det...är det så hemskt att leva utan att vara gifta?
    Nä, vi har inga som helst planer på att gifta oss, kanske aldrig gör det heller, det för framtiden avgöra. Hur som helst så vet jag precis hur det är när folk frågar...

    Krya på dig!
    Kram

    SvaraRadera
  4. haha ja folk som tror att de kan säga vad som helst... lika irriterande som de som kommenterar den gravida kroppen hur som bara för att man helt plötsligt får det när nån blir gravid :-)!


    kram


    spännande med era planer =)

    SvaraRadera

Kul att du vill säga något!
Det visar att du engagerar dig i det jag skriver o det gör mig happy happy.