lördag, september 26, 2009

Det här med fickparkering

Jag har haft körkort i 15 år.
(Oj vad länge det låter)
Och jag h a t a r att fickparkera fortfarande.
KAN inte fickparkera.
Idag när jag kom hem och skulle parkera ute på gatan (vi har inget garage) så var det fuuuullt med bilar. Givetvis.
Mitt hjärta började banka.
Satt dessutom själv i bilen. Då är det ännu mer nervigt. Ingen att ta hjälp av eller skrika på när det blir snett/för långt ut/för jäkla fel.
Fanns tre platser lediga på hela gatan.
Två som kräver fickparkering och en plats under ett träd, som fäller stora ekollon (? eller nåt liknande hårt som i alla fall riskerar att buckla taket).
Det var dessa tre att välja på eller en bakgata, där det finns risk för misshandel av bilen. Det är ju lördagkväll.
Sååå. Pest eller kolera.
Hmmm- ja för mig fanns ju bara ett alternativ egentligen.
Jag fick ta den platsen under trädet.
Fan också.
Innan jag gick upp till vår port sa jag till trädet att inte fälla några ollon inatt.
LYD!!

4 kommentarer:

  1. Är det inte ett kastanjeträd? I så fall kan jag tyvärr meddela att det kan bli bucklor...har själv stått där en gång, fick en utskällning efter det =)

    SvaraRadera
  2. Jag kan lära dig! Jag hade världens bästa bilskollärare så jag ÄLSKAR att fickparkera! Hihi:)

    SvaraRadera
  3. Hehe ok-- tack, fast det får nog vänta till efter Pyret är här. Mitt tålamod är inte på topp just nu om man säger så. Men sen kan jag gå i skola hos dej! =)

    SvaraRadera

Kul att du vill säga något!
Det visar att du engagerar dig i det jag skriver o det gör mig happy happy.