tisdag, september 01, 2009

Reflektioner från Föräldrautb.#2

Började med att vi tittade på en film om och med en förlossning.
Det gick ganska bra. Lite fniss och en del ögonbryn som höjdes. Men överlag är vi ju lite förberedda på detta som komma skall. Lite.
Efter det fika. Mmm, mums. God moderk... jag menar Noblessekaka.
Sen då var det genomgång av smärtlindring. Finns en del att välja på. Lustgas verkar kul.
Tankarna fladdrade lite under kvällen.
- En av mammorna i gruppen har jäkligt snygga fötter. Röda fina tånaglar. Når hon ner själv verkligen? Eller gör hennes sambo hennes fötter? Nä hon går nog till en pedikyrist (eller vad heter det?)
- Vi är i ungefär samma vecka allihop. Ser min mage ut som dom andra? Studerade ganska noga allas magar. Och ja vi ser typ likadana ut.
- Vi ska på efterträff sen. Kommer alla sitta och jämföra bebisarna då? Jämföra vagnarna, kläderna och sånt. Drygt. Vi kommer inte vara med i "mest-inne-med märkeskläder-bebis-racet."
- Hm. Jag frågade vad vi ska prata om nästa tisdag. Och nästa gång ska vi prata sexliv bland annat. Undrar vad vi ska prata om då, rent konkret...? Jag frågade inte det högt. Kan bli spännande.
- Vad är saftsoppa?

2 kommentarer:

  1. Saftsoppa är den röda vätskan som du har på ris ala malta på julen =) söt och gott!

    SvaraRadera
  2. Ahaa. Fast jag äter inte ris ala malta. Därför jag inte vet vad saftsoppa är kanske =) Men tack, jag har ju sett det så då vet jag vad det är jag sett på den otäcka gröten i alla fall.

    SvaraRadera

Kul att du vill säga något!
Det visar att du engagerar dig i det jag skriver o det gör mig happy happy.