torsdag, september 24, 2009

Vad hände egentligen?

Detta utspelade sig en dag förra veckan.
Mycket otäckt.
Kan bero på hastigt blodtrycksfall, sockerfall eller att kroppspulsådern hamnat i kläm vilket kan hända när man är gravid.

Gick ut genom kassan på Ica.
Tar min kasse i slutet på rullbandet och börjar gå.
Sen helt plötsligt står det en tjej och håller mig i båda armarna och frågar på klar skånska:
-" Men oooj, hur gick det där?"
Jag inser att det svartnat för ögonen.
Jag vet inte vad som hände de där stegen mellan rullbandet och utgången.
Det dunkar i knät.
Jag svimmade.
Ok därför ont i knäet men det tog smällen och inte magen i alla fall.
Puh.
Men nu känner jag att jag får panik.
Shit, kunde slagit i magen.
Pyret!
Jag är helt skärrad och förvirrad. Svarar skånskan:
-" Jo det gick bra, men fan vad halt det var där", säger jag och pekar på en fläck på golvet.
Precis som att jag halkat. Eller hur.
Varför sa jag så?
Ingen aning.
Jag är konstig.
Förvirrad som jag var (är) går jag sen, utan att säga mer, ut från Ica med kassen i handen som jag hållt krampaktigt i hela tiden.
Ringer ett samtal. Kommer hem.
Allt ordnade sig men det var otäckt!

1 kommentar:

Kul att du vill säga något!
Det visar att du engagerar dig i det jag skriver o det gör mig happy happy.