torsdag, september 24, 2009

Vecka 36. Already!!

Jaaa shit pommes frites vad tiden gått fort alltså...
Och som vanligt uppdaterar jag er om vad som händer i min "lilla" mage med Pyret, och med mig. Info från www.gravid.se
"Är detta din första graviditet har barnet förmodligen fixerat sig i bäckenöppningen nu.
( Ja det sa ju BM att h*n har gjort. Skönt! En vändning ska visst vara som att besöka helvetet)

Magen sjunker ner och det blir lättare att andas men du kanske behöver kissa oftare.
(Jag vet inte om den har sjunkit ner men visst. Kissar gör jag nog utan att överdriva 20 ggr/dag)

Nattsömnen blir ofta avbruten då du behöver ändra läge med kroppen.
(Svar: JA och enligt optimister kommer jag inte få sova en hel natt på sisådär 20 år)

Det kan hända att du även drömmer mycket och att drömmarna är ovanligt livliga. Många är de tankar som du bearbetar inför förlossningen och den nya familjen.
(Ja herregud så man kan få ihop det. Ibland blir jag rädd för mig själv de gånger jag minns mina drömmar)

Barnet är i princip helt fullgånget och väger ca 2,8 kg.
Längden är ungefär 34 cm från huvud till stjärt.
Då födseln närmar sig snabbt, kan det vara bra att kontrollera vad som kan vara bra att inhandla innan födseln.
(Redan kontrollerat. Ska handla när lönen kommer.)

Nu får vi snart se dig Pyret!!
Som överskriften (typ) säger: vi är READY!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att du vill säga något!
Det visar att du engagerar dig i det jag skriver o det gör mig happy happy.