torsdag, oktober 15, 2009

Baconfeber eller feber från vaccinet?

Det är frågan...
Nej det är inte en så stor fråga egentligen.
Klart jag ska vaccinera mig.
Ska ni som tvekar till att ta vaccinet (och är gravida) inte heller vaccinera era bebisar mot exempelvis polio och mässling osv när de är ute ur magen? Jag blev vaccinerad när jag var bebis och jag är normal (tycker jag i alla fall höhö)
En biverkning man ska vara beredd på när man tagit vaccinet är en febertopp. Men hellre det än baconfebern!! Då är man vanligtvis sjuk i flera veckor (sviter efter influensan inkluderat) och det orkar/har jag inte tid att vara som nybliven mamma!
Detta är inte tänkt till att starta debatt.
Ni gör alla som ni vill.
Men jag ville bara meddela hur jag tänker i ämnet.
P&K!

2 kommentarer:

  1. Mässlingen vet jag inget om. Men Polio tycker inte jag man kan jämföra med svininfluensan. Alla tycker vi olika. Det är väl för väl det :)

    SvaraRadera
  2. Aa det är tur det =) (Jag jmf inte sjukdomarna i sig utan vaccin)

    SvaraRadera

Kul att du vill säga något!
Det visar att du engagerar dig i det jag skriver o det gör mig happy happy.