måndag, mars 22, 2010

Ajabaja

Jag fick lite skäll hos tandläkaren.
Nu måste jag använda tandtråd och skölja munnen en gång om dagen med ett medel som motverkar blödningar i munnen.
I korta drag kan man säga att gör jag inte det så kommer mina tänder att lossna.
Inte att lossnar i morgon men så småningom.
"-Ska de ändå inte göra det?", frågade jag och skrattade.
Tandläkaren skrattade inte, varken med mig eller åt mig.
Jag gick därifrån med munsköljmedlet i handen och en ny tandborste.
Tandtråd har jag kvar hemma sen senaste besöket.

3 kommentarer:

  1. Fy faaaan. Det är därför man inte går till tandläkaren. För att man vet att man får skäll. Hjälp. HJÄÄÄÄÄÄÄÄLP

    SvaraRadera
  2. Va e de för munskölj???
    Låter som nåt även jag bordeskölja me;)
    /Anna

    SvaraRadera
  3. Det heter Flux Klorhexidin. Röd flaska. Tror Apoteket har den,kanske även Ica. (Jag fick den av tandläkaren)

    SvaraRadera

Kul att du vill säga något!
Det visar att du engagerar dig i det jag skriver o det gör mig happy happy.