torsdag, mars 04, 2010

Deklarationen

Är det nån som vet när den dyker upp?
Jag tycker det ska bli kul.
Känner på mig att jag för en sekund kommer att känna mig rik.
Den sekunden när jag öppnar min.
Men vi är ju flera i hushållet.
Alla här betalar inte för mycket i skatt.
TUR att jag gör det- så kan man ju också se på det.
Det är ett tips till er som vill få tillbaka på skatten;
säg till er arbetsgivare att dra lite extra skatt varje månad.
Typ ett par hundra kronor bara.
Märks inte i lönekuvertet men gott att få tillbaka midsommaren året efter.

8 kommentarer:

  1. I början av april kommer det vederstyggliga pappret. Jag får tillbaks varje år (strategi). För tre år sedan fick jag 18.000. Dom skulle tydligen täcka upp min mans 22.000 som skulle tillbaks.Eh?
    För två år sedan fick jag tillbaks typ samma summa. Då skulle det tydligen anläggas trädgård....
    Förra året fick jag ännu mer. För det skulle det både täcka min mans minus och fixas till huset. I år misstänker jag att jag får betala BIG TIME. Vi har sålt hus. Känns hopplöst trist. Men. Jag hejar på dig istället.
    //Looser hur man än vänder på det tydlige :)

    SvaraRadera
  2. Amen e det inte alltid så typ: "Aldrig får man va lycklig"? Typ.

    SvaraRadera
  3. Fattar verkligen inte ni som ser skatteåterbäringen som en bra grej. Istället för att be arbetsgivaren dra 200 extra på lönen, prova att spara i något med RÄNTA istället.

    SvaraRadera
  4. Anonym: jag sparar självklart på banken OCKSÅ där det är ränta (om än låg). Jag ber arbetsgivaren dra extra, för tidigare år när jag inte gjorde det fick jag alltid betala tillbaka. Med dessa 200 kr behöver jag inte det utan FÅR tillbaka istället, vilket ju är mycket trevligare. Ha en bra helg!

    SvaraRadera
  5. Ameh. Anonym. Jag måste få säga en sak. Att be arbetsgivaren dra lite extra är ju OCKSÅ ett sparande. Jag har aldrig bett någon dra något extra. Det bara blir så. Och jag tycer det är drömlikt att det droppar in extrapengar i en hög. Heja det. AMEN

    SvaraRadera
  6. UNdrade också, så tack för att du ställde frågan så man kunde hitta svaret :D

    SvaraRadera
  7. Har oxå insett att det är ett bra sätt att "spara" pengar. Förra året räckte det perfekt till en ny soffa :)

    SvaraRadera
  8. Tack Fräsigt och Emma! =)
    Och vad bra Suzan. Nu kan vi vänta med spänning då.
    Kram till er!

    SvaraRadera

Kul att du vill säga något!
Det visar att du engagerar dig i det jag skriver o det gör mig happy happy.