måndag, mars 08, 2010

FG=njae nä

Har kommit hem precis från Föräldragruppen.
Alla barn satt i knäna på sina mammor (det var en pappa där) och så satt vi i en ring runt ett bord.
Det var många där; säkert 15 mammor (och pappan då ja).
Asså, jag hade nog uppskattat den där gruppen om jag varit helt ensam om dagarna med Elin, om jag varit nyinflyttad i stan eller typ inte hade haft nåt att göra om dagarna.
Men jag känner att:
Näe, jag har ett par kompisar sen innan som också är hemma med smått.
Jag har inte behov av, eller ens tid att träffa nytt folk.
Och Elin får ju träffa andra barn genom vänners barn då ju, babysim som vi ska gå på, biblioteksstunder, Klapp och Klang med mera med mera.
Så Elin och jag lyser nog med vår frånvaro nästa gång gruppen ses.

För info så var Elin såå snäll.
Satt som ett ljus i mitt knä och bara tittade på alla som satt runt bordet.
Huvudet gick som åskådarnas på en tennismatch.

1 kommentar:

  1. Inget för mig heller...på tvingat och konstigt...ska man börja leka med massa mammor som man inte har något gemensamt med bara för att man har barn i samma ålder. öppna förskolan är bättre.
    Marika

    SvaraRadera

Kul att du vill säga något!
Det visar att du engagerar dig i det jag skriver o det gör mig happy happy.