måndag, mars 29, 2010

Hurdan är jag nuförtiden?

Jag har alltid en lite sotig nyans runt ögonen. Som en tvättbjörn ungefär. Om det beror på trötthetstecken eller smink som satts på i raketfart det är frågan. En blandning tror jag!

Jag tittar alltid en extra gång utanför dörren så att knapparna på skjortan är rätt knäppta. Är knapparna överhuvudtaget knäppta? Nä vänta: har jag tagit på mig skjortan? Och...

Har jag byxor på mig? Måste dubbelkolla.

Jag tittar säkert 4897 gånger i timmen så Elin ligger där jag la henne. Ligger hon där? (Hon kan ju börja krypa när som helst. Man vet aldrig.) Ser hon nöjd ut? Vad gör hon? Andas hon? Ser hon hungrig ut?

Jag går nästan alltid med en napp i fickan eller åtminstone i närheten av mig. Förut var det mitt läppglans som fanns med överallt- nu är det napp. Kan inte på nåt sätt jämföras med varandra men hamnade i samma mening nu ändå. (Och NEJ jag är inte så manisk med läppglans som Maria Montazami.)

Dessutom har jag stenkoll på innehållet i skötväskan, till skillnad från vanliga väskan. Hallå förresten, vad då vanliga väskan?? Det har jag inte haft nån på typ fem månader, då skötväskan ersatt snygghandväskan. Innehållet i min "vanliga" väska kan därför vara både mögligt och rostigt. Typ läppglanset.

Jag kan komma på mig själv med att ta powernap var som helst och hur som helst. Två minuters sömn mitt i middagen KAN vara livsavgörande för mitt kvällshumör. Och den gör susen (powernappen) så väck inte den tvättbjörn som sover.

3 kommentarer:

  1. Ojoj. Det där låter nästan jobbigt det!

    SvaraRadera
  2. Näe inte så farligt som det låter. Jag njuter av mammalivet.

    SvaraRadera
  3. Tihi! Det der husker jeg, som i går! Må si at jeg er godt fornøyd, med å ha en 7-åring i huset.

    SvaraRadera

Kul att du vill säga något!
Det visar att du engagerar dig i det jag skriver o det gör mig happy happy.