tisdag, mars 30, 2010

Hus!

Åh vad jag längtar efter att bo i hus.
Jag tror inte det bara är barn som bidrar till de känslorna utan också det fina vårvädret.
Det är inte bara trädgård och altan som lockar utan även närheten till naturområden där jag kan promenera, med och utan barnvagn.
Det är dock inte så många till salu i det området vi vill bo...
Men den som väntar på något gott (väntar alltid för länge).
Otålig!!
För en gång skull lägger jag band på mig och gör inget förhastat.
Hade det varit "gamla" jag så hade jag velat köpa första bästa hus bara väggarna hade suttit ihop, och sedan försökt övertala Jeje.
Men nej, nu ska vi verkligen titta på många objekt och verkligen känna att här vill vi bo.
Kanske för resten av våra liv ju!
Hur bor ni?
Är ni nöjda?

UPDATE: Ett hus är nu intressant i det området vi vill bo. Kan bli spännande! Visning nästa fredag. Can´t wait!!

6 kommentarer:

  1. Jag vill byta ut Trånga trean mot ett litet hus... men jag saknar sisådär en fyra miljoner...

    SvaraRadera
  2. Jeg bor i et horisontalt delt hus. Det er to leiligheter i huset, og vi bor i nederste etasjen. Vi har en uteplats/terasse, og akkurat passe stor "hage". Av og til kjenner vi også på husønsket (mest hvis naboen har efterfest), men vi trives så bra her. Det er passe stort, og lett å holde etter. I tillegg eier vi vår egen bolig, til en meget god pris. Så her blir vi nok, hvis det ikke skjer noe meget merkelig.

    SvaraRadera
  3. Hej Snygging! Vi bor i en trea på 75kvm mitt i stan... vi letar efter sommarställe eftersom vi vill bo mitt i smeten men samtidigt ha möjlighet att dra oss tillbaka och framför allt ha möjlighet att flytta UT från stan på sommaren!!!

    Vi missade precis ett hus vi älskade :( man blir så himla besviken...men samtidigt SKA man tänka det fanns SÄKERT nån anledning till att man inte fick det...

    Berätta hur det går, håller tummarna för er!!!

    ha en skön kväll!

    ps. nu blir man OMdirigerad till mammafia ;)

    SvaraRadera
  4. Vi bor i hus o är bara sååå nöjda :) Fast vi har mycket kvar att fixa med innan vi ens är i närheten av en trädgård ..

    Hoppas du har en fin kväll, kramar

    Psst: Tävlar just nu ut ett härligt vårpaket med barnkläder värde 1000 kronor så titta gärna in o tävla ♥

    SvaraRadera
  5. Vi bor i en stor villa vid havet i Nacka. Nybyggt. Andra huset vi bygger på två år. Sinnessjukt. Men härligt. Jag tyckte om att bo i lägenhet också men när jag nu bott i hus så har jag svårt att anpassa mig till lägenhet (vi hyrde en i tre månader mellan vi sålde vårt förra hus och det här nya vart klart). Det är så enkelt att öpnna altandörren och barnen kan härja fritt i trädgården utan att jag behöver göra något. Men jag är ju relativt lat också :)

    SvaraRadera
  6. Hej min vän, var väl typ 100 år sedan jag kikade runt bland bloggarna jag brukade följa... men nu tog jag mig ett ryck :-)
    Bor i hus på landet... nära skogen, en liten bit till havet.. mitt i lugnet :-)
    Kom gärna och hälsa på
    Kram

    SvaraRadera

Kul att du vill säga något!
Det visar att du engagerar dig i det jag skriver o det gör mig happy happy.