söndag, april 11, 2010

Nappflaskerevolution

Det har kommit en ny nappflaska.
Yey!
Visst är den cool?
Så här står det att läsa på Danskdesign.nu där jag hittade infon och bilderna.
Själva produkten fick jag nys om då jag besökte Babyproffsen.
"Denna revolutionerande nappflaska värmer upp mjölken utan el, vare sig du är i bilen, på planet, caféet, stranden eller parken. Hemligheten är en organisk värmepatron. Ingen el, inga sladdar, inga begränsningar. Värmepatronen (engångs) värmer mjölken till 37 grader på ca 4 minuter. 100% organiskt innehåll - nämligen salt och vatten. Patronen aktiveras när bottenstycket vrids på plats. Flaskan skall skakas när patronen aktiveras och skakas igen omedelbart efter 4 minuter när mjölken är klar för servering.Testat av konsumentlaboratoriet i Danmark, säkerhet: Grupp A. Uppfyller alla krav enligt EN14350."
Iiamo heter den förresten. Och inte för att det spelar nån roll eller är negativt på nåt vis (snarare tvärtom) men visst är designen på den typisk dansk?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att du vill säga något!
Det visar att du engagerar dig i det jag skriver o det gör mig happy happy.