söndag, juli 25, 2010

FÖRMODLIGEN MÅNADENS LÄNGSTA INLÄGG MEN...

... jag har ju fått frågan om var jag varit under veckan och vill ni veta så berättar jag ju.
Så snäll är jag!
Vi pös i måndags till Farmors hus (Elins farmor) för de skulle iväg en vecka och de har tre katter som Farmor inte ville skulle ha MF (MatteFritt) i hela sju dagar.
Vi sa gladeligen JA när de frågade om vi inte kunde vara i huset under tiden de var iväg- vi vill ju inget hellre än att ha gräsmatta och yta och land. Inte lägenhet och betong och stad.
Vi tog alltså tillfället i akt att
1) åka från stan
2) åka utan att säga så mycket till många; allt för att vara all alone utan måsten och bestämmelser
3) åka på en liten minisemester, för det blev det ju faktiskt
En hel vecka hemifrån.
Det vill säga en hel veckas leverne i väskor. Har ni packat för resa med småbarn så vet ni. Vi visste inte. Men nu vet vi. Det behövs mycket. Och då menar jag a whole lot of  m y c k e t. Trots att ICA finns även på byn så behövs det mycket man inte ens tänker på innan... Som till exempel alla salvor som kan vara bra att ha OM Elin får röd rumpa, eller insektsbett eller röda hund eller nåt annat suspekt. Och alla kläder för det kan ju bli sol, det kan bli regn och vem vete 17 om det inte kan snöa också även i juli. Och alla mediciner man kan behöva OM man får till exempel huvudvärk, mensvärk, svininfluensa eller ja; röda hund.
Jag skojar lite med er men ni fattar nog vad jag menar...?
I alla fall: vi har haft en supervecka, med allt vad husboende innebär, och om det var att leva i en väska eller inte; vi har skrattat och njutit av ledighet och haft en helt idyllisk vecka.
Elin sover nu tungt i sin säng, och på tal om det;
Jag ska nu, om än sent, visa er en del av hennes rum, som vi ju fixade till för... ja typ 100 år sen men bättre sent än aldrig, visst?!

6 kommentarer:

  1. oh ja, det är inte bara en pryl som ska packas! :)
    fint rum hon har!

    SvaraRadera
  2. Å vad fin skylten blev!! Hoppas du är nöjd!
    Skönt att ha en hel vecka utan krav! Det tror jag att alla skulle behöva emellanåt....
    Men nu när ni är hemma så hör av er om ni vill hitta på nåt! Jobbar 2 veckor till men har ju möjlighet att "jobba" hemma eftersom jag typ inte har nåt att göra...

    Kram på er!

    SvaraRadera
  3. Tack Malla!
    Ja jag är supernöjd Hanna =) Ser fram emot partyt hos syster i september :) Och en träff under veckan tror jag allt vi ska kunna få till!

    SvaraRadera
  4. vad fint elin har fått det. Nu förstår du kanske varför farmor och farfar har fått följa med på semester då vi hyrt stuga en vecka och inte har fått plats med en bil. denna gången var vi ju själva och det fanns inte plats för en enda kasse till med saker= bilen proppfull och då inte mycket shoppat!! Kram och hoppas vi syns snart.
    /Syrran

    SvaraRadera
  5. Ett bra sätt att spara pengar på då m a o..? Packa bilen full :)

    SvaraRadera
  6. Åh vad mysigt ni verkar ha haft det och jag som har två barn med bara 1.5 år mellan fattar vad du menar med packningen. Vi åkte till Fuerteventura med barnen när Lilla bara var 4 månader och stora var sedermera 1 år och 10 månader.
    Jag har aldrig aldrig ALDRIG packat så mycket saker...
    I hela mitt liv.

    SvaraRadera

Kul att du vill säga något!
Det visar att du engagerar dig i det jag skriver o det gör mig happy happy.