onsdag, juli 28, 2010

NORMALT ELLER?

Jag skulle vilja veta vad som är normalt.
Jag syftar på följande saker:

Tänder - när är normalt att barnets första tänder kommer?
Krypa - när börjar de krypa och/eller stå?
Potta - när ska man börja potträna?
Sova - när sover barn hela nätter? Jag menar typ 12 timmarspass.

Jag läser ju en del mammabloggar och nu blir jag vimsig och fundersam...

Elin har inga tänder
Kryper visserligen baklänges
Vi har inte ens funderat över potta
Elin vaknar alltid mellan fem och halv sex

Typ alla andra ungar som är nio månader har massa gaddar, springer snart verkar det som och är igång med potta. Dessutom får deras mammor skönhetssömn då de (de gudomliga bebisarna) sover mellan 19-08 ...

Är vi onormala här eller??

Notis till mig själv: läs andras bloggar med en nypa salt och tro inte på allt du läser och hör
Men ändå liksom. Man börjar ju undra.
Fast vår duktiga fis är ändå super och vår lilla stjärna, så klart. Och minst lika gudomlig. Så misstolka mig inte. (<--- viktigt att skriva så jag inte får skäll av moralpanikiga mammor. (Och pappor också för den delen))

3 kommentarer:

  1. Ja du, tror inte att det finns något som heter normalt när man har bebis.
    Vissa får tänder när de är nästan nyfödda, andra när de är ett 1 år.
    Vissa sover länge redan när de är små (5-6 månader) andra inte ens när de är 5 år! (Har exempel)
    Kryper gör de väl när de är mellan 8 och 12 månader, alla tar det ju i sin takt. Vissa reser sig när de är 6 månader (min lillasyster) och andra väntar tills 1-årsdagen. Går kanske de gör redan vid 9 månader eller väntar de tills de är 15 månader.
    Man kan aldrig säga när de "ska" göra en viss sak...det är i alla fall vad jag lärt mig av mina ungar och andras :-)

    Tror att Elin snart kommer på tekniken med krypningen och då sätter hon fart =) Om inte är ni välkomna så kan Alva ge en lektion i krypteknik =)

    Kram på er!

    SvaraRadera
  2. Alla barn är ju olika!
    Och tur är väl det? ;)

    SvaraRadera
  3. Ja det är kanske tur det! Allt har ju sin tid.

    SvaraRadera

Kul att du vill säga något!
Det visar att du engagerar dig i det jag skriver o det gör mig happy happy.