tisdag, augusti 31, 2010

ANNAT VAR DET FÖRR

Nu för tiden ska det tydligen se ut så här:

Babylooba kallar det "Retrodesign med modern touch".

Alltså... jag minns mitt kök jag hade i barnrummet.
Det såg inte alls ut så här.
Det var ett hederligt MICKI-kök.
Det var Retro det.
Vad hände med det enkla, barnsliga?? Jag hittar inte ens en bild på modellen jag hade, (början av 80-talet) men dagens MICKI-kök finns bland annat hos lekmer.se och ser ut så här:
Ja, jag vet inte... Men ibland tycker jag att "less is more" är ett bra uttryck.
Vad tycker Du?

7 kommentarer:

  1. Håller med dig! Hade oxå en gammal hederlig Micki spis som fungerade alldeles utmärkt till att baka kakor och grejor till alla dockor och gosedjur.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Den gamla varianten är mycket mysigare!!

    SvaraRadera
  3. Jag hittade en bild på en sån som jag hade när jag var liten... http://www.malmotorget.se/images/img_0_311_1270812156.jpg

    Malcom har nu ärvt min gamla... och den duger UTMÄRKT :)

    SvaraRadera
  4. Det kallas retro för att designen är inspirerad från 50-talet :)

    SvaraRadera
  5. Och det är..? Ismaskinen i kylen eller?;)

    SvaraRadera
  6. Nä men det ser man ju på formerna. Att det är 50-tals stil på köket. Sen är det ju såklart fullt med moderna prylar på, men jag antar att det är därför de kallar det "med modern touch"?! Du får väl fråga dem, haha. Men jag tolkar det så iaf! Tycker det röda är rätt okej men det andra de har som heter Primary-nåt är mycket finare! Mer min stil. Men oavsett designen så gillar jag iaf att det är så mycket roliga detaljer i KidKrafts kök.

    SvaraRadera
  7. Jag är inte så bra på former eller rättare sagt på design och sånt. Men alltid lär man sig nåt :) Det är helt okej detta köket, men jag föredrar det andra gamla. Smaken är som baken och tur är väl det. Tråkigt om alla hade tyckt lika om allt.

    SvaraRadera

Kul att du vill säga något!
Det visar att du engagerar dig i det jag skriver o det gör mig happy happy.