söndag, augusti 01, 2010

ELINS NAMNSDAG

Kvinnonamnet Elin är en svensk form av Helena som är ett grekiskt namn med betydelsen "lysande" eller "fackla". Namnet är mycket gammalt. Det svenska helgonet Sankta Elin av Skövde, som även kallas Helena, levde i mitten av 1100-talet och det är från henne som namnet har hamnat i almanackan. Namnet har haft en stadig popularitet under de senaste decennierna. De senaste åren har det varit det näst vanligaste flicknamnet.

Igår hade pluttan namnsdag. Inte för att det var så mycket att fira, men ändå.
Lite måste vi ju fira :)



Elin, på väg att göra "V"-tecknet.

5 kommentarer:

  1. Grattis i efterskott till lillfisan!
    Måste bara fråga vad du har för budskap på ringarna?
    Är lite inne på en eller 2 st eller kanske ett armband..hmmm svårt val ju!

    SvaraRadera
  2. Tack!
    Har HARMONI på en ring som jag valde för presentkortet jag vann hos Agnes =) Svarar här också .)
    Två är snyggt. Jag ska, nån gång, köpa en till ring att ha ihop med den andra.

    SvaraRadera
  3. Åh så söt hon är!!
    Hade inte en aning om att elin kommer från helena ;-)

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Tack :) Jomen, visst är det så. Och vi valde det för att det är så fint. Inget släktrelaterat eller så, som hennes 3 (!!) andra namn är. Kramis!

    SvaraRadera
  5. Melwin hälsar med en puss i efterskott!
    Ses nästa vecka isället =).

    Kram kram

    SvaraRadera

Kul att du vill säga något!
Det visar att du engagerar dig i det jag skriver o det gör mig happy happy.