tisdag, augusti 03, 2010

GRANNENS UNGE

Jag lägger mig sällan i andras sätt att sköta sina barn.
Men vår granne...
Jag vet inte vilken granne det är, men varje kväll - jag menar varje kväll och heeela kvällarna- skriker deras barn.
Skriker så det kiknar och knappt hinner andas. Hela tiden.
Vad gör de med  barnet?? Tänkte skriva "stackars unge" men det är det ju förmodligen inte utan bara ett fall av kolik. Hoppas jag.
Jag funderar på att sticka ut huvudet en kväll och fråga vad fasen som pågår.
Men jag vågar inte.

3 kommentarer:

  1. Jo, gör det! Det hade jag gjort. Jag hatar att höra små spädbarn skrika, känns som att dom behandlas illa även om det möjligen inte är så. Kan ju vara vanlig kolik som du säger.

    SvaraRadera
  2. Jobbigt när man hör andras barn och inte kan ingripa. Förmodligen vill föräldrarna bara gå o dö....i alla fall är jag sån.
    Ring på o fråga om de vill ha hjälp nästa gång vet jag =)
    Hade jag varit mamma och haft en sån skrikig bebis hade jag varit överlycklig om nån kom och erbjöd sig hjälp. Vet hur det var när Alva skrek hela kvällarna och jag var själv hemma med båda barnen i flera veckor. Ett tag trodde jag att jag skulle bli intagen på psykakuten, mne det som inte dödar, det härdar =)
    Kram

    SvaraRadera
  3. I grannhuset bor ett par med en liten som föddes i mars. Varje kväll är de ute på deras uteplats med honom, ganska sent...och han skriker...vi har ställt diagnosen kolik. Kan inte vara kul...

    SvaraRadera

Kul att du vill säga något!
Det visar att du engagerar dig i det jag skriver o det gör mig happy happy.