torsdag, augusti 26, 2010

LITE POLITIK

Jag vet vad jag skrev. Att jag inte skulle diskutera mer för jag hatar att diskutera politik.
Men jag måste bara få dela med mig av mina tankar.
För visst är det så här att det finns olika sorters väljare. Den som...

1. ... väljer första gången i år.
Känner sig lite vilsen. Många av förstagångsväljarna läser alla artiklar som handlar om valet och kollar debatter, diskuterar gärna politik med ditten och datten. Till mångas förtret

2. ... som röstar som han/hon alltid har röstat (och kommer alltid att rösta så). Många av dessa är egentligen helt ointresserade av politik. Men skriver gärna insändare till dagstidningen

3. ... som röstar som mamma o pappa röstar, och som de alltid röstat (och kommer alltid att rösta så)

4. ... som byter bana helt och går från rött till blått eller tvärtom, bara för att sätta ner foten och visa sitt missnöje

5. ... som inte alls tänker gå och rösta. För det spelar ju ingen roll vad man gör ändå typ. Vad gör min röst för nytta?, tänker han/hon.

6. ... som studerar allt i minsta detalj. Gör alla tester som finns för att se vilket parti han/hon ska rösta på. Allt för att "göra rätt"

7. Slutligen. Den som läser detta nu och inte visste att det är val. (Men nu vet du!)

Ja, det finns alla sorter. Kan ni fler? Fyll gärna på i kommentarsrutan :)
Och nu ska jag inte skriva fler inlägg som har med politik att göra.

3 kommentarer:

  1. haha, jag vet inte vad jag är...kanske nr 2 :P Jag röstar..men inte alltid helt genomtänkt, sen klagar jag :)

    SvaraRadera
  2. Jag vet inte vad jag är... mest kluven!
    Brukar faktiskt rösta på vad som är mest ekonomiskt gynnande för mig.
    Men man skulle ju helst vilja ta typ godbitarna från alla partierna och sätta i ett!
    Men röstar gör jag ialla fall!

    Kram

    SvaraRadera
  3. haha. Undra vad jag är. En förvirrad person, som inte vet om hon ska rösta för sitt eget bästa eller för samhället i helhet? Och helst av allt vi rösta för båda, men hittar inte en sådant parti. Svåra frågor. :-)

    SvaraRadera

Kul att du vill säga något!
Det visar att du engagerar dig i det jag skriver o det gör mig happy happy.