måndag, augusti 23, 2010

NY BILSTOL

Vi står i färd med att köpa nu bilstol inom kort.
När Elin fyller ett år är det tänkt.

Ett par stolar är intressanta än så länge.
BRITAX verkar ha många bra modeller, men vi vet inte alls...
Har ni några tips?


Britax HighWay. Verkar bra.

- Optimalt sidokrockskydd tack vare djupa välstoppade sidor
- Inbyggt stödben ger extra stabilitet
- Förankringsremmar ger stolen ytterligare fästpunkter
- Låsarmar ger säkerhetsbältet korrekt position
- Bekväma axeldynor
- Justerbart stödben så att stolen passar in i flera bilar och kan justeras för lutning
- Justerbart grenband för det växande barnet
- Mjukt stoppat och tvättbart överdrag
- Bälteshållare
- Mindre stol för att passa i små bilar

Britax MultiTech verkar också bra, fast den har inte funktionen att man kan fälla stolen... Men är det ett "måste"?

It´s a djungle!

(På bilden B. HighWay. Från britax.se)
En annan som diskuterar bilstol är muppsan. Se här

4 kommentarer:

  1. Vi måste oxå köpa en ny bilstol framöver och har bara kikat lite grann... det är verkligen en djungel och ibland funderar jag på om prislapp och kvalitet verkligen alltid går hand i hand :)

    SvaraRadera
  2. Jag letar också barnstol nu. Enligt tester 2010 så har Britax fått bäst betyg. Både Highway och Multi-tech. Jag funderar på en sådan själv. Ställbart kan väl vara skönt när dom sover? Det tänker jag iaf.
    KRAMAR!

    SvaraRadera
  3. Vi köpte en Acta Graco till Melwin, har samma funktioner som Britxen men på vår är det en liten ratt på framsidan som man justerar själva sitt dynan i olika sittlägen.
    Jag hade Britax till tvillingarna men är mer nöjd men den vi har nu... supernöjd, fast det ju några år sedan ;).
    Vår ser ut såhär : http://miias-maria.blogspot.com/2010/06/uppgradering.html
    Den finns i flera färger!
    Ses snart hoppas vi!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Är också på G....
    Det är verkligen en djungel! Vi hade BeSafe till Hugo. Den har fått högsta betyg och var verkligen jättebra, förutom att den var så sjukt stor! Gick knappt att få in genom dörren.
    Nu satsar vi på en "mindre" modell och jag tror jag har bestämt mig för Maxi Cosy. Just för att den kan vändas så hon kan sitta framåt när det är dags...den är mjuk i ryggen och går att luta.
    Kollade på en annan Brio tror jag...stenhård i ryggen så kolla det innan. Inte kul om det inte är bekvämt!

    SvaraRadera

Kul att du vill säga något!
Det visar att du engagerar dig i det jag skriver o det gör mig happy happy.