söndag, augusti 01, 2010

SÖNDAGSLISTAN

Min "Att göra"- lista denna söndag ser ut som följer:
  • Diska
  • Tvätta
  • Dammsuga
  • Skura golven
  • Stryka tvätt
Om jag hinner ska jag dessutom
  • Läsa klart "Flyga Drake" (nej jag vet; inte klar ÄN)
  • Fila fötterna
  • Raka benen
  • Peela kroppen
  • Lägga ansiktsmask
  • Göra matburkar för den kommande veckan
  • Ringa alla som jag inte pratat med de senaste två månaderna
Nej.
Ni fattar nog att typ tio av dessa 12 punkter är skämt och inte alls relevanta i MammaFia-hemmet en söndag.
Söndag = vilodag och det enda jag ska göra idag är punkt ett så jag och kompis kan fika och möjligtvis punkt två också så jag har rena trosor imorgon. Ja, det är nog lika bra det.

1 kommentar:

  1. Ja någongång ska ju skiten göras. Så varför inte söndag lixom?!
    Men å andra sidan.
    Min mamma säger nåt så bra jämt när jag harvar om vad jag har att göra (typ disk, tvätt,städ, stryk osv osv); Ellen, det finns ju kvar imorgon också.
    Och.
    Skjuta upp det är inte så dumt :)

    SvaraRadera

Kul att du vill säga något!
Det visar att du engagerar dig i det jag skriver o det gör mig happy happy.