torsdag, augusti 12, 2010

UNDAN ELLER KULL!!

Vi har haft en kanontrevlig dag på festivalen som äger rum i hamnen under helgen med början idag.
Mysigt med massa matstånd, musik och båtar. Och folk. Rätt mycket folk faktiskt trots att många börjat jobba ju. Eller har dom inte det kanske? Man hänger inte riktigt med när man själv inte jobbar ;)

I alla fall. Vi satte oss ner, Jeje och jag och Elin i ett av restaurangtälten, hungriga efter allt festivaltittande och hade precis avslutat maten och lutat oss tillbaka, mätta och så belåtna att vi klappade oss på magen och skrattade åt att vi båda nog såg rätt gravida ut. (OBS att ingen av oss är det)
Jag tog mitt ölglas från bordet och skulle precis ta en sipp när det kom ett ljud från vagnen som känns väääl igen.

Ett kryst. Ett långt långt kryst och så tittar vi på Elin och där sitter hon med ryggen i båge och röd i ansiktet och krystar.

Jeje och jag gav varandra en blick som sa ungefär "typiskt". Vi visste att nu är lugnet över.Tre sekunder senare gråter Elin för fulla muggar.
Ja vem 17 vill sitta med en bajs mot ryggen?

Kastade resten av ölen, slängde oss ut från tältet och sprang hem i ilfart. Hela vägen hem. Det är rätt långt. I alla fall är 800 meter långt när man har en skrikande bajsig unge i vagnen OCH en mätt mage på sig själv... Puh!

Men nu är vi hemma, Elin har ren blöja. Och nya kläder.
Jag ska också byta kläder. Fast på grund av svett. Eventuellt ska jag även fräscha till mig med en snabbdusch för jag blev verkligen svettig!!
Hej så länge :)

UPDATE: Ja vi vet att man kan ha med sig blöjor

1 kommentar:

Kul att du vill säga något!
Det visar att du engagerar dig i det jag skriver o det gör mig happy happy.