måndag, november 29, 2010

DAG 03- MINA FÖRÄLDRAR

Min Mamma är en ängel
Som jag tidigare har berättat så dog ju min älskade Mamma när jag var 20 år. Det var så tragiskt och hemskt för mig att jag inte vill prata så mycket kring det men ni känner till det.
Ni känner ju även numera till att detta inte var min biologiska mor men för mig finns ingen annan utan det var hon som formade, älskade och uppfostrade mig. Elin och jag besöker graven så ofta vi kan.
Min Pappa är världens bäste. Vi har återigen kontakt efter många år utan att träffas eller prata med varann, men lagom till planeringen av min graviditet hörde han av sig (utan att veta om att vi försökte bli gravida) och finns numera åter i våra liv och är en fantastisk morfar, Pappa och svärfar. Mamma och Pappa gifte sig 1972 och adopterade mig 1978, levde tillsammans till 1986 då de skiljde sig. Båda träffade "sina nya" relativt snabbt efter skilsmässan. M som Pappa träffade ´88 eller ´89 är en snäll, driftig och underbar människa. De lever fortfarande tillsammans och bor inte långt från oss och vi ses så ofta vi kan.
Min Bonuspappa som mamma gifte sig med 1988 gick bort i våras av sjukdom men lever för evigt i våra hjärtan och jag kommer att berätta för Elin om hur fin och speciell han var.
Min biologiska mor har jag enbart sporadisk kontakt med. Min biologiska far har jag aldrig träffat. Vi gjorde ett taffligt försök för ett par år sen. Han ringde, vi bestämde dag men dagen innan avbokade han och tre år senare (förra sommaren) dog han hastigt. Jag kan tycka det är tråkigt att vi aldrig träffades men när jag tänker efter så... näe. Jag har ju mina fina föräldrar- Mamma o Pappa som jag vuxit upp med. De är mina föräldrar för mig.

Återigen; bild lånad av MiniSkunk, som säljer denna bild och mycket annat fint på sin hemsida.

2 kommentarer:

  1. Du skriver så fint, så levande. Kram

    SvaraRadera
  2. Mycket fint min FianPian! Love ya, kramis

    SvaraRadera

Kul att du vill säga något!
Det visar att du engagerar dig i det jag skriver o det gör mig happy happy.