lördag, november 27, 2010

DET HÄR ÄR JAG

I korta drag, observera att detta nu är mycket kortfattat, är jag en tjej med båda fötterna på jorden, med ett stort hjärta och som har nära till skratt.
Jag har ett positivt sinne och är optimist men kan samtidigt vara mycket allvarlig.
Jag är en mycket god människokännare. Jag har lätt för att läsa av folk genom att titta på deras beteende och se dom i ögonen. Min intuition har sällan fel.

Jag har inte svårt att släppa saker, är absolut inte långsint men det tar inte lång stund för mig att tappa förtroende och tillit för folk. Det krävs lång tid för att jag ska älska men en tiondel av den tiden för att tappa tilliten.
Jag har väldigt svårt för att släppa in folk på livet, jag vet inte varför men jag tror det har att göra med att jag har ett behov av att känna mig "säker". Kan ha att göra med att jag är adopterad; jag vill passa in i alla sammanhang och får dåligt samvete om inte alla andra verkar har det bra. Sätter mig själv sist i kön för behov. Föddes i Blekinge och de första ett och halvt åren var det periodvis inte så stabilt och jag adopterades således bort till ett par som inte kunde få egna barn på grund av sjukdom och medicinering och det är dessa två underbara människor som är Mamma och Pappa för mig. De skiljde sig när jag var tio år, pappa och jag tappade kontakten när jag var tonåring. Mamma dog när jag var 20 och det är något jag ogärna pratar om. Det är fortfarande, efter 15 år svårt och obeskrivligt, men jag hanterar det. Pappa och jag återupptog kontakt för två år sen och det känns fantastiskt. Man måste kunna gå vidare, se framåt och glömma.. Min käre styvpappa gick bort i våras. Ni kan tänka er att det varit en något brokig uppväxt som format denna lilla person som nu själv är mamma och har landat i sig själv. Som sagt; detta var kortfattat. Jag skulle kunna, och kommer hoppas jag, skriva en bok någon gång. Inte med syfte att bli stor författare och känd utan som terapi.

Jag skärmar av mitt "sanna jag" under en yttre fasad, men efter en tid, om man lär känna mig har jag lättare för att slappna av och då gillar de flesta mig, även om jag kan tänka mig att jag är dryg ibland. Jag har ju alltid rätt (?), pratar en massa och är lite flamsig.
Med ovan sagt kan vi konstatera att jag alltså är en smula komplicerad.

Take it or leave it, det är jag :)

PS. Detta är första dagen i utmaningen där ni kan lära känna mig bättre.
Läs mer här
Och. Ja- så här beskriver jag mig kortfattat. Sa ju det. Pratar mycket. Skriver likadant. Hm. Ja. Hejs.
MammaFia är född på 70-talet.
Då såg man ut så här,
eller typ så här. Ja.

2 kommentarer:

  1. Detta är en rolig utmaning tycker jag...hoppas nu bara att man kommer ihåg alla dagar =)
    Syns imorgon! Idag ska det bakas lussekatter =)

    SvaraRadera
  2. Vilken fin, fin presentation av dig!
    Kram :)

    SvaraRadera

Kul att du vill säga något!
Det visar att du engagerar dig i det jag skriver o det gör mig happy happy.