onsdag, december 01, 2010

DAG 05- DET HÄR ÄR KÄRLEK

För mig är kärlek ett bevis för att man tycker om någon.
Man kan visa kärlek på många olika vis; presenter, pussar, kramar, ömhet och så vidare. Ur detta kommer det främsta sättet att visa kärlek och det är för mig att man ger.
Man ger till den man tycker om och vill visa kärlek. Och om det är materiella ting eller genom kroppslig och själslig närvaro det spelar ingen roll för det är så olika från person till person vad kärlek är men allt handlar om att ge. I mitt fall gillar jag så klart överraskningar och presenter men tar mycket hellre emot ömhetsbevis som en varm kram, omtanke och trygghet. ("Det är tanken som räknas")
Och ofta vet den som får ta del av beviset att det är kärlek det handlar om.

Just nu har Elin börjat pussas och kramas. Det känns fantastiskt. Vi känner att hon visar för oss vad vi betyder för henne, för det är ju inte lätt att berätta det när man är ett år.

Kärlek
Citat om kärlek:
"Du kan ge utan att älska, men du kan inte älska utan att ge". / Ami Carmichael

2 kommentarer:

  1. Pågår just nu flera roliga tävlingar i min blogg, välkommen in och delta!

    SvaraRadera
  2. Hej vännen! Tack för påhälsning! ;) Blir nyfiken på dina utmaningar men kunde tyvärr inte läsa (din bakgrung krånglar)?

    kram

    SvaraRadera

Kul att du vill säga något!
Det visar att du engagerar dig i det jag skriver o det gör mig happy happy.