fredag, december 03, 2010

DAG 07- MIN BÄSTA VÄN

Jag har suttit här med fingrarna på tangentbordet i ungefär fem minuter nu.
Funderar..

Har jag EN bästa vän?
Det är väl snarare så att jag har flera stycken bästa vänner?
Eller nä. Bästa vän. Då kan det ju bara vara en. Annars hade det ju stått minA bästA vänNER.

Så. Nu har jag bestämt mig.
Jag besvarar frågan med en liten modifiering.
Min bäste vän och mina bästaste vänner:

Min bäste vän: Jeje. Absolut den som känner mig bäst och kan mig utan och innan, den jag vänder mig till först om det är nåt vare sig det är nåt kul som hänt eller nåt jobbigt jag vill lätta hjärtat mot. Jag är jag med honom. Jag känner honom och kan genom bara en blick avläsa hur det står till. Han är utan tvekan min bäste vän.

Sen har jag ett par, cirka en handfull väldigt nära vänner. Som även de kan mig utan och innan- och som jag vänder mig till med ditten och datten. De lyssnar ibland så jag tror öronen blöder på dom. Jag lyssnar tillbaka och vi finns för varann. En del av dessa ser jag och pratar med varje dag, andra en dag eller så i veckan, andra enbart ett par gånger i kvartalet men det spelar ingen roll. När vi ses så känns det ändå som igår. Inget konstigt alls.
Med dessa kan jag vara mig själv.

Mina bästaste, ni vet vilka ni är. Jag älskar er.
 UPDATE: för att ingen ska känna sig förbisedd. Det är snarare så att det är två handfulla som står mig väldigt nära, sen har jag fler nära vänner, också det typ tio stycken- jag vill inte att det ska tolkas fel det här. Ni är alla så klart lika betydelsefulla för mig, hur ofta eller sällan jag än hör av mig och dito.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att du vill säga något!
Det visar att du engagerar dig i det jag skriver o det gör mig happy happy.