söndag, december 05, 2010

DAG 09- MIN TRO

Utan tro skulle det kännas rätt meningslöst, livet.
Enligt mig är det sunt att tro på nånting, sen behöver det inte vara en gubbe som sitter uppe på molnen och tittar ner på oss och som heter Gud.

Jag tror inte på Gud.
Jag har gått ur kyrkan till och med.
Men jag tror.
På kärleken, på lyckan, på att allt har en mening, på att vi lever vidare i någon form efter döden. Jag tror att de döda på något sätt ser oss som lever kvar på jorden, och kan fungera som skyddsänglar och lyckobringare.

Jag tror trots det ovan nämnda att vi även formar vår egen väg. Vi kan till exempel stå vid ett vägskäl i livet, och då har vi ett val och det valet vi gör då påverkar nästa valmöjligheter vid nästa vägskäl och så vidare.
Luddigt?
Ja, men så är det också väldigt djupt svårt att förklara det här med min tro. Alla tror ju lite olika.
Jag skulle kunna fortsätta typ tiotusen rader ytterligare, men vi tar det här. Ni får en liten hum om vad jag tror på i alla fall (hoppas jag)!

Sköna söndá! Ut i snön med er nu.
Vi kom precis in, som snögubbar var vi, vita från topp till tå efter att ha varit ute en bra stund.
"Det finns inget dåligt väder..." ;) Elin hade det gott i vagnen, och jag och Jeje var ganska bra påklädda. Underställ och skidkläder; hela munderingen :)
hej på en stund!
PS. Detta var dag 9 i utmaningen "30 dagar". För mer info läs här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att du vill säga något!
Det visar att du engagerar dig i det jag skriver o det gör mig happy happy.