måndag, december 20, 2010

DAG 20 - DEN HÄR MÅNADEN

Denna månaden är helt klart årets bästa.
I love it!

Det är gemenskap. Det är mys. Kärlek och ljus.

Men icke att förglömma alla ensamma och de som inte har råd med julklappar, julskinka eller ens tak över huvudet.
Denna månaden lider många, många som äcklas av vårt mys och att vi köper julklappar för i genomsnitt 3000 per person.

Så denna månaden, denna dagen; NU tycker jag att vi kan skicka en tanke till alla dom som just nu letar mat i en papperskorg, som inte har vatten för dagen, de som lever under krigsförhållanden, de som inte kan sitta inomhus i värmen och titta på en datorskärm.

Jag är tacksam över mitt liv och att jag lever där jag gör, i de förhållanden som jag gör. Man ska vara tacksam över det. December är en månad som för mig innebär det jag nämnde ovan; gemenskap. Mys. Kärlek och ljus.
Och denna julen är Elin 14 månader så det ska bli jätteroligt att fira jul med henne. Denna månaden är speciell på många vis.
PS: Detta var dag 20 i utmaningen "30 dagar". För mer info läs här

1 kommentar:

  1. Du har så sant i vad du skriver. Det är lätt att glömma alla som har det svårt...men en extra tane till dem är sänd och imorgon ska jag göra något extra för de som har det svårt =)

    SvaraRadera

Kul att du vill säga något!
Det visar att du engagerar dig i det jag skriver o det gör mig happy happy.