tisdag, december 21, 2010

DAG 21 - ETT ANNAT ÖGONBLICK

Ett ögonblick ur mitt liv. Igår. Klockan är 16.05. Jag kommer direkt från jobbet. Traskar ut på stan i snön och den halka som råder på gatan och möter ett tiotal människor på vägen till den affär där jag ska handla en av Jejes julklappar. Ingen av de jag möter verkar känna samma glädje och bubbla av julkänsla som jag gör utan alla människor jag möter ser stressade ut. Arga på nåt vis. Irritation i luften.

Amen tagga ner.
Vi får plats båda två på trottoaren. Man kan le mot en främling. Det är DITT fel att du har typ 97 julklappar kvar att köpa och det är den 20:e december redan.

Jag försöker skaka av mig alla bistra miner jag mött och kliver in i affären-
åååhhh-
där sjuder det av julstämning. Alla är faktiskt glada. Julmusik ur högtalarna. Jag möter ett par jag känner därinne och vi pratar lite. De är glada och lyckliga. Tack gode gud. Det finns alltså lycka och glädje kvar. Ibland börjar jag undra.
PS. Detta var dag 21 i utmaningen "30 dagar". För mer info läs här

1 kommentar:

  1. Jag mötte en gubbe på stan igår. HAn gick och viftade med en käpp så han hade fri gata med en två meters radie.

    Smart ;-)

    SvaraRadera

Kul att du vill säga något!
Det visar att du engagerar dig i det jag skriver o det gör mig happy happy.