söndag, januari 23, 2011

IGÅR...

... trodde jag att vi skulle kolla på hus på dagen och sen åka hem och göra det vi brukar på lördagseftermiddagen och kvällen. Det vill säga göra lite god mat och sen se en film eller nåt bra på TV.

Vi tittade på huset. (inget att ha)
Sen åkte vi hem till Farmor varpå Jeje sa efter en stund:

-" Nähä Fia ska vi åka hem nu?"
Jag:
-"Hem, nu?? Vad ska vi göra hemma så här tidigt?"
Jeje:
-"Vi ska hem och göra oss iordning för att gå ut och äta."
Jag:
-"Men.... Jaha.... Eh ok, trevligt. Med Elin då eller jag fattar inte...???"
Farmor:
-"Nej. Elin ska vara här. Åk hem nu. Ha det så mysigt!"

WOW!! Vilken surprise. Men överraskningarna slutar inte där ser ni.

När jag hade duschat och gjort mig iordning för middag (trodde jag) så ringde det på dörren klockan 16 (prick) och där ute i trapphuset står ett helt gäng av mina tjejkompisar och sjunger "Ja må hon leva" och det var inledningen på en helt otroligt kul nostalgi/fest/skratt/tjejfest som slutade med dans ute på stan.

Tack Jeje som planerat allt i minsta detalj och tack mina vänner för en oförglömlig eftermiddag och kväll. Fantastiskt!! Gamla låtar spelades som vi inte lyssnat på på typ 10 år, "gamla Fia" kom fram och uppträdde som Paradisio (att jag gjorde det!!!!??) jag blev utsatt för en kul lek med frågor om mig och vi pratade gamla festarminnen och annat kul. Ahhhh... Shit vad roligt.
Jag älskar er!

Nu ska vi snart åka och hämta Snuttan.

1 kommentar:

  1. Min sötaste FianPian! Så tråkigt att jag inte var där:( Hade velat se Paradisio live,-) Hoppas vi ses snart, miss ya! Puss o kramis

    SvaraRadera

Kul att du vill säga något!
Det visar att du engagerar dig i det jag skriver o det gör mig happy happy.