tisdag, januari 18, 2011

TILLSTÅNDET:

Det är inget kul alls när de små är dåliga.
Känner mig handlingsförlamad och önskar att jag genom ett trollslag kunde göra så hon blir pigg.

Öroninflammation.
Feber.
Och nu även snuva.
Och tänder på g igen.

Vår lilla plutta.
Här är hon sig själv; frisk och busig. (Dagarna innan jul)
Inskolningen på dagis är pausad och kommer ju förmodligen förlängas. Eller ja... Börja om känns det som ;(
Och på en skala:
Hur kul är det med försäkringskassan? Jag ska inte klaga för jag har inget strul med dom *peppar peppar* MEN dessa ifyllningar heeela tiden.

1) Hade från början fyllt i föräldrapenning för inskolning, halvtid (jobbade halvtid förra veckan i samband med inskolningen) och sen denna veckan likadant.
2) Sen ändrade vi det för vi löste det så jag kunde jobba heltid tisdag och torsdag denna veckan och Jeje köra inskolningen.
3) Men nej, så blev ju pluttan sjuk och då skulle vi fylla i VAB istället för gårdagen. Och idag jobbade jag heltid och Jeje hemma en stund, efter att Farmor ryckte in och tog morgonen. (TACK <3 )

Nu: sova.
Imorgon; möte och utbildning på jobbet.

PS: det kommer en kul tävling inom kort. Håll utkik!!

2 kommentarer:

  1. ja inte blir det alltid somman tänkt, och fyll i papper...usch!
    jättefin bild på er iaf :)

    SvaraRadera
  2. Usch...lilla vännen.. =(

    SvaraRadera

Kul att du vill säga något!
Det visar att du engagerar dig i det jag skriver o det gör mig happy happy.