fredag, januari 28, 2011

VAD GILLAR DU ATT HA PÅ GOLVET?


Vad gör ett hem ett hem ett hem?
En del skulle nog svara personliga ting, växter, foton på väggen eller det jag satt och funderade över..: mattor. Jag, personligen är inne i ett stadie då jag inte vill ha så mycket mattor hemma men visst; det blir lite hemtrevligare med en liten rya under soffbordet.

Elin har en matta i sitt rum och vi har en i hallen. That´s it. För tillfället. Men jag tror det beror på att vi bor i lägenhet och det känns liksom lite plåttrigt med det på golvet, det blir typ ingen golvyta kvar av de 78 kvadratmetrarna.
Men det är ju fint... Och skönt att gå på.
Att sätta ner fötterna när man stiger upp på morgonen från sängen är bra mycket skönare på något varmt och luddigt, än ett kallt, trist golv. Jag tar och sätter ner fötterna  på Nisse länge (katten!). Han brukar ligga nedanför min säng och klagar inte.
Den dagen vi ska byta ut Elins nuvarande Nalle Puhmatta blir det kanske nåt sånt här


2 kommentarer:

  1. Jag var precis likadan när vi bodde i lägenhet...jag tror vi hade en matta :-)
    Nu har vi plats men har bara två ändå (och två fårskinn). Har man snyggt golv behöver man inga mattor =)

    SvaraRadera
  2. Jag har kommit på att man inte ser att de saknas en matta förrän man köpt en...i helgen blev det en lurvig illgrön matta på IKEA till Viktors rum

    Marika

    SvaraRadera

Kul att du vill säga något!
Det visar att du engagerar dig i det jag skriver o det gör mig happy happy.