torsdag, januari 27, 2011

VARFÖR BLOGGAR JAG??

Carolina har antagit en utmaning och jag hoppar på!
Så vi kan reda ut varför jag gör det här, egentligen ;)

Hur länge har du bloggat?
Jag har bloggat i två år, nästan exakt faktiskt
* Hur många bloggar återvänder du till regelbundet?
Jag följer cirka tio regelbundet (innebär ett par, tre besök i veckan. Resten tittar jag in till när tid och nyfikenheten smyger sig på (se min lista för vilka jag följer om ni vill)
* Av de bloggar du läser, hur många är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar?
Alla är dagboksbloggar utom http://lovebeproud.blogspot.com
* Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?
Ja, något annat går inte att tro för jag är mig själv =)
* Har du hittat en gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden?
Ja, jag har hittat en gräns. Jag ger inte gärna ut namn på andra jag skriver om, eller bilder heller för den delen om de inte godkänt det innan. Jag har medvetet börjat skriva mindre om Elin och publicerar färre kort på henne. Det känns inte riktigt rätt att ge för mycket information om en person som inte kan svara på om det är ok eller inte, men lite vill jag ju dela med mig till er av våra vardagsbetraktelser
* I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse?
Inte alls egentligen. Jag började skriva för att skriva av mig. Sen började en del erbjudande droppa in och jag tjänade (om än lite) pengar på en del inlägg. Sen har det rullat på. Men visst tusan är det kul med bekräftelse men det är inte av den orsaken jag bloggar
* Har du träffat människor irl, efter att ha träffat dem via bloggen?
Nej men skulle gärna vilja
* Tror du att det är skadligt för vissa personer att blogga?
Nja. Skadligt vet jag inte men det kan ju framkalla ett visst beroende och om man anger adress man bor på osv så visst, då kan det vara skadligt...

3 kommentarer:

  1. Alltså, hur börjar man tjäna pengar på sin blogg?
    Vore ju helt fantastiskt om jag också kunde det!

    SvaraRadera
  2. Ett tips till er som undrar är blogvertiser.se
    Go´kväll :)

    SvaraRadera
  3. Kul att du antog utmaningen, tack för att jag fick läsa! :-) kram

    SvaraRadera

Kul att du vill säga något!
Det visar att du engagerar dig i det jag skriver o det gör mig happy happy.