söndag, februari 20, 2011

VARFÖR BEHÖVER MÄN KOMPASS TILL ALLT?

Ursäkta nu Jeje och alla andra män... men varför har ni ingen koll på vad som finns och inte finns.

Var har jag lagt min klocka?
Var är min mobil?
Var är mitt snus?

Var är smörgåsgrillen?

Varför vet ni aldrig detta?
Och varför i hundan vet jag alltid var allt finns?
Inklusive snuset,
det borde jag inte ha koll på vart det finns egentligen.

Men det är väl den kvinnliga sidan. Att ha pejl och vilja ha pejl på allt.
MammaFia har talat.

Nu söndagsmys med TV och en kvällsmacka och te.
Häpp!
Jag har inget bra svar till min rubrik. Mer än att det kanske helt enkelt bara är vad man kan kalla manligt... ??

PS.(Jeje: smörgåsgrillen står där den stått sedan 2005. I skåpet bredvid kattmaten ; ) )

PS2. Men jag älskar dig ändå

1 kommentar:

  1. haha de är så jäkla sant de du skriver och vi älskar dem ändå :) De är nog vår uppgift i livet...haha! Hur har de gått med huset?

    SvaraRadera

Kul att du vill säga något!
Det visar att du engagerar dig i det jag skriver o det gör mig happy happy.