söndag, maj 15, 2011

BILDER FRÅN HELGEN

Om ni har missat så har vi varit på Safarihelg dessa dagarna.
Det har varit helt fantastiskt med sol, fart och fläkt hela helgen, Elin älskade det och vi har bara njutit av att komma bort och umgås som en liten familj. Det bästa av allt var att Elin tyckte så mycket om det och hon dansade till och med av glädje och klappade händerna och sjöng inne på terrariet där vi avslutade det hela innan vi gick hem till vårt boende -sist av alla, fem minuter efter det stängde :)

I sommar vet vi ju vad vi kommer att göra (flytta och greja med nyyya huuuuset!!) så vi tog detta som en liten minisemester :)
Inga bilder på vårt boende, men stugan låg tre meter från inhängnaden
där giraffer, gnuer och andra djur sprang "vilt"
I morse vaknade jag till ljudet av ett lejon som lät.
(jag vet inte om jag ska kalla det morrade eller skrek, så jag kallar det "lät").Hela stugan vibrerade. Snacka om upplevelse!!
Vid den tiden hade Elin och Jeje redan gått ut på en promenad för att titta när skötarna gav djuren frukost.
Jag steg upp, kokade kaffe och gjorde vår frukost och lagom tills de kom tillbaks kom även solen med sina strålar så vi gick ut och satte oss på vår veranda, med Savannen och djuren som utsikt och intog vår frulle.
Idyll?JA!! Jag rekommenderar starkt en tur till Ölands Safari :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att du vill säga något!
Det visar att du engagerar dig i det jag skriver o det gör mig happy happy.