torsdag, juni 02, 2011

SPARA! INTE SLÖSA

Jag är inne i en period då jag faktiskt sparar lite.
Jag har annars varit rätt spenderig av mig och shoppat loss. För att ändå öppna till exempel garderoben och undra varför jag inte har nåt att ha på mig och då kan man ju lika gärna strunta i att handla.

Nej, inte riktigt så, men jag tar en extra funderare innan jag köper. Behöver jag verkligen det här? Kommer jag att använda det?
Typ.

Sparar inte i fonder eller så. Skulle jag göra det skulle jag välja något jag slipper hålla koll på och behöva byta allteftersom och så.

Nej. Det där med fonder... Det är inte riktigt min grej känner jag.
Jag sparar på ett sparkonto.
Jag vet,..; det ger typ 0.0000006 procents ränta.
Men det gör inte mig nåt. Huvudsaken är att det känns bra att ha börjat spara lite.

För nästa vecka ska vi köpa badrum. Och då lär ju sparpengarna gå åt ;)

3 kommentarer:

  1. Å, du har fått ditt P tillbaka =)

    SvaraRadera
  2. Nej har inte fått P tillbaka men måste trycka jädrigt hårt på bokstaven för att den ska funka.

    Fan.
    P

    SvaraRadera

Kul att du vill säga något!
Det visar att du engagerar dig i det jag skriver o det gör mig happy happy.