onsdag, januari 04, 2012

AFFÄRSIDÉ

Ibland poppar det upp bra idéer i huvudet.
Oftast gör det så hos mig när jag typ ska sova, är lite halvtrött, sitter på bussen, eller som nu; när jag har feber.
En bra idé som kom upp i mitt huvud var att man skulle kunna boka restaurang på nätet, som man kan göra när man ska boka hotell, resor osv.
Kollade upp om det redan finns en sån tjänst.
Och så klart gör det det.
Så bra då.
Synd att jag inte är snabbare i tanken ibland! Detta är ju superbra att kunna göra när man till exempel vill se med egna ögon vilka dagar/kvällar som det finns lediga bord, har mer info om menyn, stället och priser och även om man vill avboka ett bord så är det ju toppen att snabbt kunna gå in på hemsidan och göra det.

Så här kan det se ut
(för att se exempel klicka på länken nedan. Jag får inget betalt för det, för den som undrar...):
För dig som bor i Stockholm kan du tex boka Nalen Restaurang på nätet.
"Nalen, som ligger centralt i Stockholm en kort promenad från T-centralen, är ett av Sveriges mest kända och legendariska nöjespalats. Under dess första storhetsperiod spelade många av världens bästa jazzmusiker här. Idag är maten lika viktig som musiken och Nalen Restaurang bjuder på prisvärda moderna svenska rätter gjorda på högklassiga svenska råvaror. Interiören kan bäst beskrivas som en lyckad mix av traditionellt och modernt och här samsas stammisar och konsertbesökare vilket ger en trivsam atmosfär."
De är kända för sina rikliga portioner, bra service och detta kan ofta kombineras med en bra konsert under samma tak.
Perfekt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att du vill säga något!
Det visar att du engagerar dig i det jag skriver o det gör mig happy happy.