tisdag, maj 15, 2012

DETTA LÅTER JU GULD!

Det finns en grej jag vill promota; att sälja det du inte använder.
Jag säljer (som ni kan se i högerspalten) det jag rensar ut och är nu inne i en "rensperiod". Nu har jag kommit till min byrå. Det finns allt möjligt i min byrå. Strumpor till exempel. Linnen. Böcker och lite gammalt guld. Jag använder inte allt guld- är faktiskt en silvermänniska egentligen. Trivs bättre i silver. Passar mig!
En del av guldet har inget affektionsvärde (skulle aldrig sälja sånt som jag fått av mamma till exempel eller som betyder nåt för mig) och det ligger bara och samlar damm.

Så vad göra? Jo, sälja det förstås!
Det finns ett par sätt att gå till väga tydligen;
man kan till exempel gå till vissa juvelerare i stan.
Man kan kolla annonser i tidningen och se när vissa suspekta utländska företag besöker lokala hotell för att köpa guld.
Och man kan välja att sälja guldet via nätet. Faktiskt! Jag var inne och kollade på SMS Guld, eftersom jag hört så mycket reklam på radion, och även sett på TV när tex Lyxfällan säljer åt de som deltar i programmet. Så... Ja, jag har beställt en påse!
"Guldpaketet" kommer hem hem till mig imorgon eftersom jag beställde innan kl 17.
Med Guldpaketet får jag ett avtal och fyller bara i mina uppgifter, lägger guldet i säkerhetspåsen och returnerar allt i svarskuvertet. Allt är betalat och klart. Inget porto tillkommer. Guldpaketet är försäkrat hela vägen fram till ett belopp som är högre än vad det är värt. (kan jag säga utan att vara värderare)
Inom 24 timmar från det att SMS Guld mottar mitt guld, värderas det och pengar utbetalas till det konto jag angett. Skulle jag ångra mig, kontaktar jag dom bara inom tre dagar.


Jag tycker det verkar superbra! Deras sida är dessutom väldigt lättbegriplig och jag hittade snabbt det jag sökte svar på. De verkar vara lätta att nå om det skulle vara något jag vill ringa om, och man kan också se att de har polistillstånd. Känns tryggt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att du vill säga något!
Det visar att du engagerar dig i det jag skriver o det gör mig happy happy.